26 Ağustos 2017 Cumartesi

Ucuz Annesi Olmak Isteyen Cilginlar Bir Bakin Hele

Ucuzlerden sonra ilgi alanim ve tanidik cevrem buyuk oranda cogul anneler olarak guncellendi. Algilar o yonde acilinca aslinda ne kadar cok ucuz annesi oldugunu gordum, gordukce sasirdim. Hatirliyorumda hamileyken gerek internetten gerek cevremden o kadar kisitli bilgiye ulasabiliyordum ki sadece 2 ucuz annesine ulasabilmistim. Sosyal medya 3 sene once bu kadar aktif degildi, cogul anne gruruplari yoktu. Ucuz hamileligi sureci Amerikanin yeniden kesfi gibi olmustu bizim icin. Esim yabanci kaynaklardan bilgi edinmeye calisiyordu artik. Ciddi kararlar vermemiz gereken zamanlarda hic bir tecrubeli anneye danisamadik, kendimizi yalniz ve caresiz hissettik cogu zaman. Simdi gerek facebookta gerekse ingstagramda o kadar cok cogul anne guruplari var ki. Inanilmaz bir bilgi paylasimi var. Tabi bazen cop bilgi edinip kafaniz da karisabiliyor ama ben daha cok ucuz annelerinden bahsetmek istiyorum.
Ingstagramda aktif bir ucuz annesi olarak, hamile ucuz anne adaylarindan oldukca fazla soru aliyorum ❨kendini blogger anne saniyordu:❩. Hepsini elimden geldigince ve beni asmayacak kadar olan kisminda yardimci olmaya, asan konularda ilgili yerlere yonlendirmeye calisiyorum. Cunku ucuz anneliginin her asamasi gercekten zor ve deneyimleri paylasmak cok onemli bu konuda. Ben de bu konuda seve seve yardimci olmaya calisiyorum kendimce. Gelen sorularin cogu ayni asagi yukari; reduksiyon karar asamasi hakkindaki fikrim, beslenme, ucuzlerin bakimi, dogum haftalari, kilolari, basimiza ne gelecekler vs. Bu ve benzeri sorulara eyvallah, ne biliyorsam ve yasadiysam anlatiyorum. Ama bazen oyle mesajlar geliyor ki sinir olunasi, sasirip kalinasi.

Gelen en ilginc soru ve vermek istedigim cevap:

Ben de ucuzum olsun istiyorum ne yapmaliyim?

Cocuklari asiri seven, cocugu olamayan, yasi ileri olan ama cok cocuk isteyenleri tenzih ederek sadece bir anda ciksin diye dusunup cakallik yapma derdinde olanlara bu yazim.
Ben ismarlama olarak ucuzlere hamile kalmadigim icin bilemiyorum. Bence doktorlar bile bunun garantisini veremez sana. Kaderinde varsa olur. Olur da sen ucuz cocuk bakimina gercekten hazir ve yeterli misin?

Sosyal medyada cogu zaman guzel anlarimizi paylastigimiz fotograflara bakip bunun hayalini kurduysan simdi sana biraz da buzdaginin gorunmeyen yuzunden bahsedeyim. Biraz hevesini kirabilirim yazacaklarimla.

Ucuzlerin zorlugu hamilelikte baslar. 7.haftada kut kut kalp atisini duyarsin ama doktorlar ucuz hamileligin risklerle dolu oldugunu ve birinin yasamina son verdirmenin daha uygun olacagini soyleyip topu sana atar. Sen bu ince cizgide dogru karari verebilecek ruh halinde misin?

Gebeligin buyuk ihtimalle yatarak gececektir ve bazi aksakliklar olabilir. Her an dogum baslayabilir. Erken doguma bagli komlikasyonlar gelisebilir. Buyuk ihtimal premature dogacaklari icin yogun bakim sureci olacaktir. Ayakta gecirmeye calistigin lohusalikta bir yandan hastaneye git gel yapip bir yandan henuz gelmemis sutunu arttirmanin yollarini arayacaksin. Bunu basarabilecek mantikta misin?

Cocuklar insallah saglikli bir sekilde eve geldigi zaman baslar asil macera. (Erken doguma bagli olusabilecek risklerden bahsetmiyorum) Henuz emme refleksleri gelismemis 3 bebege 3 saatte bir mama vereceksin ki ilk aylar her seans 2 saat kadar surer. Sonra sutunu sagacaksin. Vaktin varsa diger seansa kadar uyuyacaksin. Yaninda birileri yoksa kalkip tipis tipis biberonlari yikayip steril edeceksin. Bu tempoya ayak uydurabilecek sabirda misin?

Yardimci demisken insallah yaninda sana yardim edebilecek en az 2 kisi daha vardir. Bakici olayina guvenme cunku oyle bir bakici bulunamadi henuz. Cevrendekiler ilk aylar cok hevesli olacak ama sonra hakli olarak onlar da yorulacak. Gerileceksin. Bir sure sonra yogun tempoya alismaya baslayacaksin ama bu sefer kendini unutacaksin. Tum sinirini esinden cikarmaya calisacaksin. Belki bosanma asamasina geleceksiniz. Bunu kaldirabilecek ozguvende misin?

Oyle bir otomatige baglayacaksin ki, 24 saatin cocuklarla gececek ama sen totalde 2 saat hicbisey yapmadan sadece onlarla oyun oynayamayacaksin. En kotu his olan yetememezlik hissi kemirecek icini. Hic birine tek tek doyamayacaksin. Birini fazla opunce, sarilinca sucluluk duyacaksin. Yedikleri herseyi olcup tartip esit vereceksin. Hep bir gun kurtarma telasin olacak. Bunu saglayabilecek adalette misin?

Evet buyuyecekler, seni de cok buyutecekler. Cevren degisecek, hayata bakisin degisecek, hicbir sey eskisi gibi olmayacak.  Disaridan hep ayni yorumlar gelecek; ucu birden buyuyor ne guzel, birbirleriyle oyalaniyorlardir ne guzel, Allah dagina gore kar verir, biz biriyle bas edemiyoruz falan filan. Bunu hosgorecek olgunlukta misin?

Buyudukce bakimlari nisbeten kolaylasacak kavgalari baslayacak. Evde hep bir ses, hep bir ciglik. Bir anda cildirma noktasina geleceksin ama bir guluslariyle herseyi unutup gideceksin. Bunu verebilecek sonsuz sevgide misin?

Farkindaysan maddi boyuta hic girmedim bunlar sadece manevi zorluklar.
Tum bu zorluklar icin oncelikle kocaman bir kalbin, verebilecegin sonsuz sevgin, sabrin, ilgin, mantigin, motivasyonun, ozguvenin var mi?

Peki simdi, Aladdinin lambasindaki cinin hemen gerceklestirecegini bilsen yine ucuz annesi olmayi diler misin?

Evet isterdim diyorsan gercekten istiyorsundur ucuzlerin olmasini. O zaman biraz icini rahatlatayim. Tabi ki bunlar derleme bir kotu senaryo tablosu. Yani hepsi basina gelecek diye birsey yok.Ama sunu da sanma ki hayat sosyal medyada paylasilan guzel anlardan ibaret degil.

Birakin 3 bebegi tek cocuk annesi olmak icin bile bu saydigim sifatlar olmali insanda. Olmali ki, sirf elalem soruyor diye ya da evlilikten sonra sira ona geldi diye ya da yasim geciyor diye ya da kotu giden evliligim kurtulsun yapilan bir proje bebek degil herseyiyle gercek bir parcan olsun. Mantiginla degil kalbinle sevebilecegin bir parcan olsun.


Sevgiler

Ucuz annesi









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder