2 Mayıs 2013 Perşembe

Hamileliğe Hazırlık Süreci

Tedavi Süreci:

Ergenlik dönemimden beri polikistik over hastasıydım bu yüzden yıllarca adet düzeni için sürekli doğum kontrol hapı kullandım. Yıllarca vücuda alınan hormonlar sebebiyle istediğim anda bebek sahibi olamayacağımı tahmin ediyordum. Evlendikten 1 sene sonra bebek tedavisi için bir arkadaşımızın tavsiyesi ile Göztepe Özel Echomar Hastanesi'nden Kadın doğum Uzmanı Fatih Esen'e gittim. Henüz 1 senelik evli olduğum için bebek tedavisini çok aceleye getirmeden kontrollü bir tedavi programı hazırladı doktorum. Doğum kontrol hapı yanı sıra insülin direncinin kontrolü için glucophage kullandım uzunca bir süre. Bu şekilde her ay düzenli adet görüyordum. Bir süre sonra ovulasyon oluşturucu ilaç olan klomen tedavisine başladım. 3 ay kadar bu ilacı kullandım. Her ay 3-4 yumurta olgunlaşıyordu ama henüz hamilelik olmamıştı. Bu sefer tüplerin açık olup olmadığını anlamak için ilaçlı rahim filmi olan HSG filmi çekildim.

HSG ( İlaçlı rahim filmi): 
İnternetten ağrılı bir işlem olduğunu okumuştum ama o kadar da ağrılı değilmiş. Sanırım burada en büyük etken doktora olan güven. Ben kendi doktoruma en başından beri çok güvendiğim ve iletişimimizin iyi olduğu için hiç bir konuda sıkıntı yaşamadım. Rahime basınçlı ilaç verilerek uygulanan bu işlem 2 kere tekrarlandı. Sonuç gayet iyi çıktı, tüpler açıktı. Bu işlemden sonra hamile kalma ihtimali arttığı için 2 ay kadar daha bekledik. Sabırsız başak burcundan geliyor sanırım. Doğum fotoğrafçılığı sırasında gördüğüm birbirinden lokum bebeklerinde etkisiyle  artık bir an önce bebek sahibi olmak istediğimi fark ettim ve daha fazla uzatmadan aşılama deneyelim dedim.

Sevgiler,
Anne Adayı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder