6 Ekim 2013 Pazar

Hamilelikte Beslenme

İlk 3 ay malum bulantılar sebebiyle düzgün beslenemedim. Doktorum, bebeklerin bu aylarda anne rezervlerinden beslendiklerini söyledi. Az ve sık yememi, asitli, yağlı yiyeceklerden uzak durmamı tavsiye etti.İlk 3 ay genel olarak  tost, zorla içebildiğim süt, çubuk kraker, arada yediğim cornflakesle geçti.
4. aydan itibaren bulantılarımın azalmasıyla normal yemek düzenine geçtim ama hiç aşermedim. Hatta zaman zaman acaba canım bişey çekiyormu diye düşündüm ama yok öyle bir şey.
Üçüz gebelikle ilgili beslenme konusunda Türkçe bilgiye çok fazla ulaşamadık. Eşim Barbara Luke isminde, Avustralyalı çoğul gebelik uzmanı bir doktora ait detaylı  kaynaklara ulaştı.
Barbara Luke'a göre üçüz bebek bekleyen anneler için en önemli şey kaliteli beslenmek. Üçüz anne adaylarının günde en az 3000 kalori alması gerektiğini, ileriki haftalarda yemek yemenin zor olacağını bu sebeple ilk aylar stok yapılması gerektiğini belirtmiş yazılarında. Mide bulantıları henüz azalmış ben için, bir anda günde 3000 kalori alma fikri hiç hoş gelmedi kulağıma. Ayrıca danışmanlığını aldığımız yüksek riskli gebelik uzmanı Riza Madazlı'da  üçüz olacak diye ekstra bir beslenmeye ihtiyacım olmadığını belirtmişti.Normal bir hamilenin alması gereken besinleri almam yeterli olacaktı.
Eşim bana günde 3 yumurta, 150 gr peynir, yarım lt süt, 200 gr et yemem gerektiği konusunda baskı yapsada ben genel olarak şu şekilde beslendim:

Sabahları çok erken uyanmıyordum, kahvaltı yapmam saat 10:00- 10:30'u buluyordu. Aslında erken kahvaltı yapmak daha doğru olurdu çünkü bu şekilde geç kahvaltı yapınca  öğle yemeği yemek istemiyordu canım. Öğlen atıştırmalıklarla geçiyordu.
Sabah; 2 adet haşlanmış yumurta, yiyebildiğim kadar beyaz peynir, 1-2 dilim kepekli ekmek, bol domates, salatalık, kırmızı biber, maydonoz
Öğlen ve Aralarda; Fındık, ceviz, kuru kayısı, incir, süt, yoğurt, abartmamak üzere kek, gofret tarzı atıştırmalıklar yedim.
Akşam; Çorba, salata, protein için genelde kırmızı et, köfte, balık yada tavuk, varsa sebze.

Çok çok sevdiğim halde hamileliğin ilk günlerinden itibaren çok fazla meyve yiyemedim. En fazla günde 1-2 mandalina, biraz üzüm yiyebildim. Koca yaz kirazsız, eriksiz,seftalisiz geçti.

Hamilleğimde, özelliklede üçüzlerin etkisiyle iştahım aşırı açılır diye düşünüyordum ama öyle olmadı. Bana kalsa bu kadar bile yemezdim ama başta bebişlerimin beslenmesi için daha sonrada eşimin ve annemlerin baskısı ile yiyebildiğim kadar yiyorum. Canım hiç bir şey istemiyor, az bir şey yiyince hemen karnım şişiyor hareket edemiyorum. Bağırsak hareketlerimde yavaşladı zaten. Zaman geçtikçe, bebekler büyüdükçe yemek yemek daha zor hale geliyor ama beslenmek zorundaydım. 22.haftada 12 kg almıştım.

Sevgiler,
Üçüz Annesi Adayı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder