6 Ekim 2013 Pazar

Hamilelikte Çalışma ve Çalışamama

Hamileliğim boyunca yaklaşık 20 çekim yapım. ilk 3 ay mide bulantıma rağmen rahat çalıştım sadece bir çekimde baygınlık geçirmiştim. 4. aya kadar karnım çıkmamıştı zaten. Kendimi çok zorlamadan daha önceden aldığım işleri halletmeye çalıştım tabi eskisi kadar enerjik değildim. Yeni iş çok fazla almamaya çalıştım. En son 19.haftamda, 10 Eylül'de bir doğum çekimi yaptım. Artık hamile olduğum baya belli olmaya başlamıştı. Çekime koca bir çanta, boynumda 2 makine ile gidiyordum. Hamile olduğumu öğrenen aileler kendi doğum yapacak kızlarını bırakıp benim yorulmamam için özen gösteriyorlardı, sağolsunlar:) Yine bana kalsa ben en az 1 ay daha çalışabilirdim. Çekim sırasında kafam dağılıyordu, kendimi daha enerjik ve iyi hissediyordum. Çekim yapmayınca çok boş hissediyordum.
21.hafta kontrolümde doktorum servikal açıklığı kontrol etti ( rahim ağzı açıklığı ) Normalde en az 2,5 cm olması gereken bu değer bende 2,1 cm çıkmıştı. Bu erken doğumun habercisiydi. Bebeklerin gelişmesiyle artan basınçtan dolayı vücut doğuma hazırlanıyordu. Yapmam gereken şey çok fazla ayakta kalmamak, rahime olan baskıyı minimuma indirmek, yorulmamak aslında hiç bişey yapmadan yiyip içip, uzanmaktı. Ev hapsim başlamıştı. Evde kalınca rahat durmuyordum, sürekli ayakta kalıyordum. 1 hafta kadar annem bende kaldı sonra ben Tarabya'ya geçtim. Tarabya'da şu ara günlerim yemek yemek ve uzanmaktan ibaret. Doktor kontrolleri dışında dışarı çok fazla çıkamayacağım sanırım.
Bu arada 2 hafta kadar sonra taşınacağız ama ben sanırım hiç bir şey yapamayacağım. En çok üzüldüğüm şey ise bebişlerim için baka baka, seçe seçe kıyafetler, eşyalar alamayacak olma fikri. ama ben ne yapar eder kendimi çok yormayacak şekilde ufak kaçamaklar yaparım:)

Not: Servikal açıklığı ayrı bir konu olarak yazacağım.

Sevgiler,
Üçüz Annesi Adayı



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder